Akceptujemy platnosci.pl

SID MEIER'S CIVILIZATION: NOWY POCZĄTEK

Oceń produkt:
Ocena: brak
Cena w sklepach firmowych:
200,00 PLN
Cena internetowa:
174,90 PLN
Oszczędzasz: 25,10 PLN
Termin wysyłki: na zamówienie
Dostępność: Na zamówienie
  • Opis produktu
  • Kupili też ...
  • Komentarze

Popatrz wstecz na przeszłość, na tak olbrzymie przemiany mocarstw. Możesz i przyszłość przewidzieć.
- Marek Aureliusz

Sid Meier’s Civilization: Nowy początek to gra planszowa, w której od 2 do 4 graczy prowadzi swoje wielkie cywilizacje poprzez dzieje, podbijając nowe tereny, wytyczając szlaki handlowe i wznosząc imponujące miasta i cuda świata.

Rozgrywka rozpoczyna się od przygotowania terenu - na pięknie ilustrowanych kafelkach mapy gracze rozkładają surowce naturalne, barbarzyńców i miasta-państwa. Po wstępnym uporządkowaniu planszy wszystko jest już w rękach graczy - każdy może mieć swój plan na zwycięstwo, ale warunki wygranej będą różnić się w każdej grze w zależności od wylosowanych kart zwycięstwa.

Oczywiście zanim gracze przystąpią do podbojów, muszą wybrać przywódcę, w którego wcielą się podczas rozgrywki. Do wyboru jest 8 liderów - od wodza Azteków, Montezumy, przez rzymskiego cesarza Trajana, aż do regenta Hojo Tokimune z Kraju Wschodzącego Słońca.

Każdy lider zapewnia graczowi unikalne zdolności, które pomogą mu ukształtować świat według swojej wizji. Po dobraniu początkowych misji i zasobów gracze są gotowi do pierwszych podbojów.

Rozgrywka w Sid Meier’s Civilization: Nowy początek toczy się w serii rund, które prowadzą graczy przez dzieje od starożytności do czasów dzisiejszych. Tura gracza skupia się na szeregu działań, czyli szeregu pięciu kart znajdujących się poniżej jego toru działań.

Szereg działań reprezentuje różnorodne dążenia danej nacji, takie jak rozwój nauki, tworzenie kultury czy produkcja militarna. Im karta dalej przesunie się na torze, tym lepszy będzie miała efekt. Ten proces reprezentuje poświęcony czas - karta rozpatrzona z piątego miejsca będzie miała większy wpływ niż karta rozpatrzona z pierwszego miejsca.

Liderzy muszą mierzyć się także z zagrożeniami takimi jak najazdy barbarzyńców. Dzikie hordy najeźdźców mogą zagrozić bezpieczeństwu karawan na szlakach handlowych lub nawet oblegać słabsze miasta.

Gracze szybko przekonają się, że aby osiągnąć zwycięstwo, ważny jest odpowiednio zrównoważony rozwój, który zapewni im zasoby potrzebne do zrealizowania swojej strategii, jak i pozwoli obronić się przed barbarzyńcami i zakusami innych graczy.

Gracze będą rozwijać swoje nacje w pięciu dziedzinach za pomocą kart działań. Dzięki kulturze zajmą nowe terytoria i zdobędą surowce, nauka powoduje postęp wskaźnika technologii, dzięki czemu cywilizacja może wynajdywać nowe technologie.

Postęp ekonomiczny pozwala na interakcję z miastami-państwami oraz wrogimi miastami poprzez poruszanie karawan, a miejsce karty działania w szeregu określa na jakie rodzaje terenu mogą poruszyć się karawany. Rozwój przemysłu będzie niezbędny, aby założyć nowe miasto lub wznieść cud świata, a gracze, którzy chcą skupić się na podbojach i walce skupią się na kartach z dziedziny wojskowości.

Cel każdej nacji jest jeden - stworzyć najpotężniejszą cywilizację, której pokłoni się cały świat. Jednak, aby tego dokonać, gracze muszą zrealizować odpowiednie zadania z kart zwycięstwa. Każda karta zwycięstwa jest podzielona na dwa cele. Zadaniem graczy jest zrealizowanie jednego celu na każdej karcie zwycięstwa obok mapy.

Kiedy gracz zrealizuje cel, umieszcza jeden ze swoich żetonów kontroli obok karty zwycięstwa na której znajduje się ten cel. Nawet, jeśli gracz nie będzie później spełniał wymagań tego celu, żeton pozostaje obok karty, a gracz nie musi ponownie realizować celu z danej karty. Na początku tury pierwszego gracza, jeśli jakiś gracz zrealizował jeden cel na każdej karcie zwycięstwa, wygrywa grę.

Zawartość pudełka:

  • instrukcja
  • 44 plastikowe figurki
  • 8 arkuszy liderów
  • 16 kafli mapy
  • 1 tarcza wydarzeń
  • 4 tarcze techniki
  • 4 listwy skupienia
  • 2 kości sześciościenne
  • 80 karty skupienia
  • 16 kart statystyk miasta
  • 16 kart dyplomacji
  • 24 kart cudów świata
  • 5 kart zwycięztwa
  • 24 żetonów
Producent: Galakta
Wiek: 14+
Liczba Graczy: 2 - 4 graczy
Projektant: James Kniffen
Czas Gry: 60 - 120 minut
Instrukcja: Polska
Wydanie: Polskie
Na wyczerpaniu
Cena:
34,90 PLN
MIAU!
Termin wysyłki:
24 godziny
Gdy kota nie ma, myszy harcuj?! 
Dużo
Cena:
16,90 PLN
DOBRA CENA - ZNIKAJĄCE CIASTECZKA
Termin wysyłki:
24 godziny
Na stole pojawi?y si? smakowite ciasteczka. Znikaj? w oka mgnieniu! Zadaniem graczy b?dzie odgadn?? jakie ciasteczka zosta?y zjedzone.
Niedostępny
Polecamy! Bestseller
Cena:
119,90 PLN
MAJESTAT: KRÓLEWSKA KORONA
Rozgorzała walka o tron - zmobilizuj swoich mieszkańców i stwórz najbogatsze królestwo, by sięgnąć po koronę!
Na zamówienie
Cena:
144,90 PLN
TZOLK'IN: KALENDARZ MAJÓW
Termin wysyłki:
do 14 dni
W grze wcielasz si? w rol? przywódcy jednego z plemion. Czy uda Ci si? sprowadzi? na swój lud przychylno?? bogów i doczesn? pomy?lno??? Zbieraj plony, pozyskuj surowce, wzno? budowle i unikaj gniewu...
Dużo
Cena:
16,90 PLN
DOBRA CENA - KOSMICZNA MISJA
Termin wysyłki:
24 godziny
Gracze wyruszaj? na misj? maj?c? na celu odkrycie nowych planet i budow? na nich stacji kosmicznych. Wygra gracz, który zbuduje najwi?cej stacji.
Na wyczerpaniu
Cena:
125,90 PLN
EKSPEDYCJA
Termin wysyłki:
24 godziny
Ekspedycja to familijna gra ko?ciano-przygodowa utrzymana w klimacie przygód Indiany Jonesa i Lary Croft.